Mieszkanka powiatu kluczborskiego stała się ofiarą oszustwa, tracąc ponad 70 tysięcy złotych na skutek działania rzekomego partnera biznesowego. Po otrzymaniu wiadomości o zmianie konta bankowego, dokonała przelewu pieniędzy, sądząc, że kontaktuje się z prawdziwym kontrahentem. Dopiero kilka dni później zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa, gdy rzeczywisty partner handlowy zapytał o brak płatności.
W minionym tygodniu, kobieta prowadząca działalność gospodarczą w Kluczborku, otrzymała e-mail rzekomego zagranicznego partnera, w którym informowano ją o zmianie rachunku bankowego, na który należy dokonywać przelewów. Niewtajemniczona w oszustwo, przelała ponad 70 tysięcy złotych na wskazany numer konta. Tylko po kilku dniach prawdziwy kontrahent zwrócił jej uwagę na brak zapłaty oraz na to, że nie wysyłał żadnych informacji dotyczących zmian w płatnościach.
Sprawą zajęła się kluczborska policja, która prowadzi postępowanie w związku z tym oszustwem internetowym. Funkcjonariusze przypominają mieszkańcom o zasadach bezpieczeństwa podczas dokonywania transakcji w sieci. Podkreślają, że w przypadku jakichkolwiek informacji o zmianie szczegółów płatności, zwłaszcza od zagranicznych firm, warto potwierdzić takie zmiany innymi, bezpiecznymi kanałami komunikacji. Przestrzegają również przed oszustwami, zwracając uwagę na szczegóły w adresach e-mail oraz błędy językowe, które mogą wskazywać na nieautentyczność wiadomości.
Źródło: Policja Kluczbork
Oceń: Kobieta z Kluczborka padła ofiarą oszustwa internetowego na dużą kwotę
Zobacz Także